De goede dagen

Vandaag was het weer zo’n goede dag
Het was zo’n dag met nieuwe schoenen,
Stralende zon, groen geurend gras,
En wat het niet nog allemaal wezen mag

Zo’n dag waarop het leek alsof
Je op je zolder onder t’ stof
Een geheel nieuwe wereld aantrof

Zo’n dag waarop je woorden
Zorgden dat mensen je echt hoorden
Van hun lege omhulsels bevrijd
Voorkwamen ze de gewoonlijke strijd

Alsof ik het altijd al in me had
Dat ik simpelweg van tijd tot tijd vergat
Dat ik het vermogen bezat

Ik heb de gedachte o zo fijn
De gedachte dat je naar me toe komt
In de dagen van zeer een pijn
Dat je naar me toe komt en zegt
Dat het morgen weer zo’n goed dag zal zijn

Leave a Reply

